simple is beautiful
Fluo Kids: un ami de miami
2 ... 2 ...

Thursday, February 21, 2008

un ami de miami



crédit : www.romainbjames.com

Cette semaine c'est un peu le retour des anciens combattants sur fluokids. Le problème c'est que je me sens comme Jean Marc Sylvestre, lucide mais vieillissant, old school mais heureusement encore déconneur. Aussi, en 2008 je suis complètement largué, surtout depuis une certaine soirée au Showcase qui résonne en moi comme le 11 septembre de la musique. Quand je vais sur kidzbycolette, j'ai l'impression d'essayer d'éteindre un feu de foret avec un sceau d'eau, ou d'être mon père. Ce soir c'est le mal de la nuit qui me fait parler de musique, mais maladroitement comme si je parlais de ska alors que je ne connais même rien au reggae, comme un teufeur qui n'aurait pas pris les bonnes pilules.

Riva Starr - Scratch'n'Itch

Qu'est ce que notre blog est devenu ? Un carrefour de l'Europe!

Siriusmo, aka Moritz Friedrich from Berlin is actually not into clubmusic at all and he is giving a shit about who is hot or not. He is a genius when it comes to sound design and high level production. In fact, Mo is an artist in different ways. He learned to play piano and he is doing drawings and graffitti to effort his everyday life. He is producing music since years but you will never see him playing for you in the club. That's sympatico isn't it ? Siriusmo is Modeselektor¹s partner in crime and he has remixed Simian Mobile Disco "It's the beat"(Best Remix!!), Boys Noize, french Yelle and of course Modeslektor. On this Mini Album you will find 8 Tracks that takes you on a journey from arpeggio tracks like 'Simple' or 'Diskozinzin' to 2008 Discomusic like 'Diskoding', 'Too Simple' or 'Last Dear'. The LOVE anthem' Mein neues Fahrrad' got reworked by Boys Noize himself and is a sure shot to start the party right! Pedro Winter(Busy P) loves this mini Album and 2manyDj's, Modeslektor, Erol Alkan are big supporters of this record so far. As usual, Boysnoize Records brings you quality clubmusic :)

Siriusmo - diskoding snippet

1, 2, 1, 2. Alex et son professionnalisme bienveillant vous offre en prime du snippet, un track inédit. Merci tonton.

Siriusmo - Simple

0 comments:

Post a Comment